Sekretarijat za finansije, ekonomiju i lokalne javne prihode
Odjeljenje za budžet i trezor
E-mail adresa: trezor@pluzine.me
Odjeljenje za budžet i trezor vrši poslove koji se odnose na:
– pripremanje, planiranje i izradu nacrta budžeta Opštine, pripremanje izvještaja o realizaciji fiskalne politike za tekuću godinu i predlaganje smjernica na osnovu kojih se planiraju prihodi i izdaci za narednu godinu, koje utvrđuje predsjednik Opštine;
– izradu stručnog uputstva o ciljevima i smjemicama potrošačkih jedinica radi pripremanja Budžeta, propisivanje baze, sadržaja, forme zahtjeva za dodjelu budžetskih sredstava, izradu Nacrta odluke o privremenom finansiranju, praćenje korišćenja odobrenih sredstava potrošačkim jedinicama, dostavljanje podataka resornom ministarstvu o prihodima i izdacima i budžetskom zaduženju, pripremanje izvještaja za Skupštinu Opštine o korišćenju sredstava stalne budžetske rezerve, davanje predloga za donošenje odluke o ulaganjima u skladu sa utvrđenom investicionom politikom;
– poslove oko zaduživanja Opštine izdavanjem hartija od vrijednosti ili uzimanjem zajmova, pripremu odluke o uvođenju samodoprinosa (opštinskog i mjesnog), učešće u identifikaciji i procjeni opštinske imovine u postupcima privatizacije javnih preduzeća koje osniva opština;
– izvršavanje plaćanja po zahtjevu potrošačkih jedinica, upravljanje konsolidovanim računom trezora, kao i podračunima i drugim računima, pripremu završnog računa Budžeta Opštine, vodjenje glavne knjige trezora i pomoćne knjige, obavljanje finansijskog planiranja i upravljanja gotovinskim sredstvima, kontrolu izdataka i izvršavanje Budžeta, obračun i isplatu zarada i naknada lokalnih službenika i namještenika organa i javnih službi, kao potrošačkih jedinica, budžetsko računovodstvo i izvještavanje, upravljanje finansijskim informacionim sistemom;
– poslove osiguranja službenika i imovine Opštine;
– poslove koji se odnose na korišćenje, održavanje i evidenciju službenih vozila;
– pripremanje periodičnih izvještaja i informacija; pripremanje informativnih i drugih stručnim
materijala za Skupštinu i predsjednika Opštine;
– poslove u vezi slobodnog pristupa informacijama iz svog djelokruga rada i druge poslove iz nadležnosti opštine u ovoj oblasti;
Šef Odjeljenja za budžet i trezor
Marina Bakrač
E-mail adresa: trezor@pluzine.me
Tel/faks: 040 271 010
Opis posla
– rukovodi i koordinira radom Odjeljenja za budžet i trezor;
– učestvuje u izradi plana i izradi izvještaja o radu Sekretarijata;
– učestvuje u pripremi stručnih mišljenja i izjašnjenja po inicijativama za ocjenu ustavnosti i zakonitosti opštinskih propisa, kao i tumačenja propisa iz nadležnosti Odjeljenja;
– prati i primjenjuje propise vezane za oblast računovodstva;
– kontroliše protok i knjiženje računovodstvene dokumentacije;
– priprema, planira i izrađuje Nacrt Budžeta Opštine;
– priprema izvještaje o realizaciji fiskalne politike za tekuću godinu;
– priprema Nacrt odluke o privremenom finansiranju;
– prati korišćenje odobrenih sredstava potrošačkih jedinica;
– prati uplate po osnovu ustupljenih javnih prihoda;
– vodi evidenciju o obveznicima koncesija na teritoriji Opštine koje dodjeljuje Država, ugovorenih obaveza kao i naplaćenom iznosu naknada od koncesionara;
– vodi evidenciju o prihodima od prodaje imovine i davanja u zakup imovine opštine, o prihodima od kapitala (od kamata, akcija, udjela i dr.), o prihodima koje svojom djelatnošću ostvare opštinski organi, službe, organizacije i dr. prihodima utvrđenim Zakonom;
– pruža savjete o budžetskim pitanjima potrošačkim jedinicama i organima lokalne uprave;
– prati i analizira finansijske planove i finansijske izvještaje javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač Opština;
– učestvuje u izradi procedura za rad Sekretarijata;
– dostavlja podatke resornom ministarstvu o prihodima i izdacima i budžetskom zaduženju;
– vrši poslove oko zaduživanja Opštine izdavanjem hartija od vrijednosti ili uzimanjem zajmova;
– priprema odluku o uvođenju samodoprinosa (opštinskog i mjesnog), učestvuje u identifikaciji i procjeni opštinske imovine u postupcima privatizacije javnih preduzeća koje osniva opština;
– priprema predloge akata koja su potrebna za određene isplate u računovodstvu;
– priprema Završni račun Budžeta Opštine;
– organizuje i kontroliše obračun i isplatu zarada i naknada lokalnih službenika i namještenika, organa i javnih službi, kao potrošačkih jedinica;
– organizuje i kontroliše obračun i isplatu zarada zaposlenih u organima lokalne uprave, uspostavlja centralnu evidenciju istih, i dostavlja podatke Ministarstvu finansija;
– vrši analizu budžetskog računovodstva i izvještavanje;
– stara se o pravilnom funkcionisanju informacionog sistema;
– predlaže ocjenu službenika i namještenika u Odjeljenju;
– vrši i druge poslove za potrebe Sekretarijata iz oblasti računovodstva i finansija;
– za svoj rad neposredno je odgovoran/a Sekretaru/ki;