Sekretarijat za opštu upravu i društvene djelatnosti
Sekretar Sekretarijata
Sonja Cicmil
Zvanje: Diplomirani pravnik
E-mail adresa: opstauprava@pluzine.me
Tel/faks: 040 271 111
Dokumenta
- Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta u Sekretarijatu za opštu upravu i društvene djelatnosti, br. 032-05-90 оd 21.02.2019. godine, br. 032-05-90/1 оd 04.10.2019. godine i br. 032-05-90/2 оd 28.01.2021. godine
- Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizacji radnih mjesta u Sekretarijatu za opštu upravu i društvene djelatnosti br. 032-05-90 оd 21.02.2019. godine i br. 032-05-90/1 оd 04.10.2019. godine
- Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta u Sekretarijatu za opštu upravu i društvene djelatnosti br. 032-05-90 оd 21.02.1019 godine i br. 032-05-90/1 оd 04.10.2019. godine
- Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta u Sekretarijatu za opštu upravu i društvene djelatnosti, br. 032-05-90 оd 21.02.2019. godine
- Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta Sekretarijata za opštu upravu i društvene djelatnosti, br. 032-05-90 оd 21.02.2019. godine
- Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta Sekretarijata za opštu upravu i društvene djelatnosti
Sekretarijat za opštu upravu i društvene djelatnosti
1. Odjeljenje za urbanizam i građevinarstvo obavlja sledeće poslove:
– pripremne poslove na izradi i donošenju urbanističkih projekata, odnosno donošenju lokalnih planskih dokumenata po skraćenom postupku u skladu sa zakonom;
-izradu programa uređenja prostora, odnosno plana komunalnog opremanja;
– učešće u postupku izrade planskog dokumenta, u skladu sa zakonom;
– pripremu izvještaja o stanju u oblasti planiranja i uređenja prostora i predlaganje mjera u toj oblasti;
– pripremne poslove na izradi i donošenju urbanističkih projekata, odnosno donošenju lokalnih planskih dokumenata po skraćenom postupku u skladu sa zakonom;
– izradu programa uređenja prostora, odnosno plana komunalnog opremanja; učešće u postupku izrade planskog dokumenta, u skladu sa zakonom;
– pripremanje propisa i drugih akata koji se odnose na razvoj, izgradnju, rekonstrukciju, održavanje, zaštitu, korišćenje i upravljanje opštinskim putevima (lokalni putevi i ulice u naseljima), utvrđivanje visina naknada za korišćenje opštinskih puteva, mjerila za kategorizaciju opštinskih puteva, održavanja saobraćaja u prigradskom linijskom i vanlinijskom saobraćaju;
– utvrđivanje uslova i izdavanje odobrenja za privremeno postavljanje zaštitnih orgada i drugih komunalnih objekata duž saobraćajnih površina, davanje saglasnosti za postavljanje oglasno reklamnih panoa duž saobraćajnih površina, izdavanje odobrenja i uslova za prekopavanje javnih površina namijenjenih za saobraćaj vozila i pješaka, izdavanje odobrenja za potpunu ili djelimičnu zabranu saobraćaja i izmjene režima saobraćaja za vrijeme izvođenja radova na saobraćajnici, izdavanje odobrenja za kretanje motornih vozila u zabranjenim zonama, određivanje autobuskih i taksi stajališta, donošenje plana linija i raspisivanje i sprovođenje konkursa za izbor prevoznika i obavljanje javnog prevoza putnika u gradskom i prigradskom linijskom saobraćaju, izdavanje privremenog odobrenja drugom prevozniku za obavljanje javnog prevoza putnika u gradskom i prigradskom linijskom saobraćaju za grupu linija od koje je prevoznik sam odustao ili koja mu je oduzeta;
-utvrđivanje, izdavanje odobrenja za lokaciju i saobraćajne uslove za privremena taksi stajališta;
– praćenje stanja izgradnje, održavanja, korišćenja i zaštite opštinskih puteva i komunalnih objekata i predlaganje i preduzimanje odgovarajućih mjera; učestvovanje u izradi i pripremi godišnjih programa izgradnje i održavanja saobraćajne infrastrukture;
– učestvovanje u postupku izrade urbanističkih planova u dijelu saobraćajne infrastrukture;
– vršenje upravnog nadzora kod subjekata kojima je povjerena funkcija obavljanja javnog prevoza putnika u prigradskom prevozu putnika i subjekata koji vrše poslove izgradnje, rekonstrukcije i održavanja opštinskih i nekategorisanih puteva;
-vođenje postupka i rješavanje o predaji neizgrađenog gradskog građevinskog zemljišta ranijih vlasnika radi privođenja namjeni određenoj planom;
– pripremanje i preduzimanje mjera radi zaštite imovinskih prava i ovlašćenja opštine; učestvovanje u identifikaciji i zaštiti kapitala opštine u postupcima transformacije privrednih subjekata;
– obezbjeđivanje uslova za uređivanje, korišćenje, unapređivanje i zaštitu građevinskog zemljišta;
– pripremanje srednjoročnog i jednogodišnjeg programa izgradnje, uređivanja, korišćenja i zaštite građevinskog zemljišta; pripremu građevinskog zemljišta za izgradnju i rekonstrukciju svih vrsta objekata i komunalno opremanje gradskog građevinskog zemljišta (putevi, ulice u naselju, uključujući pješačke prelaze, trgove i javna parkirališta, objekte javne rasvjete, zelene površine u naselju, parkove – pješačke staze, travnjake, terene dječijih igrališta, javne gradske objekte, komunalne objekte i instalacije do priključka na urbanističku parcelu i dr.), pravne, finansijske, tehničke, administrativne stručne poslove za realizaciju programa i praćenje njihove realizacije;
– poslove na usklađivanju programa uređivanja građevinskog zemljišta sa planovima razvoja pojedinih djelatnosti; preduzimanje mjera zaštite spomenika kulture i zaštite objekata prirode koji bi mogli biti ugroženi radovima na pripremi zemljišta, poslove u vezi sa rušenjem poslovnih objekata i uređaja i uklanjanju materijala, kao i premještanje postojećih podzemnih i nadzemnih instalacija;
– poslove izgradnje, rekonstrukcije, održavanja, zaštite i korišćenja i upravljanja putevima koje zahvataju područja posebne namjene uz prethodnu saglasnost nadležnog organa državne uprave;
– pripremu poziva za javno nadmetanje i sprovođenje postupka ustupanja radova za izradu tehničke dokumentacije, izvođenja radova na izgradnji, rekonstrukciji, redovnom i investicionom održavanju puteva od lokalnog značaja, organizovanje stručne kontrole kvaliteta izvedenih radova, pribavljanje odobrenja za građenje, prijem i predaju na upotrebu izgrađenih puteva;
– vođenje baze podataka, evidenciju nepokretnosti koje pripadaju putevima lokalnog značaja, evidenciju i bazu podataka o građevinskim parcelama i obavljanjedrugih poslova iz nadležnosti opštine u ovoj oblasti;
– utvrđivanje opštih uslova i izdavanje odobrenja za privremeno zauzimanje javnih površina postavljanjem žardinjera i drugih komunalnih objekata duž ulica, javnih parkinga i autobuskih stajališta; izdavanje odobrenja i uslova za raskopavanje javnih i zelenih površina;
– postupanje po zahtjevima za ostvarivanje prava na nadogradnju stambene zgrade;
– pripremanje propisa kojima se utvrđuju uslovi i način obavljanja komunalnih djelatnosti i organizovanja poslova u vršenju komunalnih djelatnosti i uslova korišćenja komunalnih usluga odnosno komunalnih proizvoda;
– pripremanje propisa o uslovima, korišćenju, čuvanju i održavanju komunalnih objekata;
– izradu propisa o normativima i standardima za nužne radove na zajedničkim djelovima stambene zgrade; vođenje upravnog postupka za pretvaranje zajedničkih i posebnih djelova zgrade u stan ili poslovni prostor;
– priprema programa privremenih objekata; utvrđivanje tehničko-estetskih uslova, tehnički pregled, izdavanje odobrenja za postavljanje i upotrebu montažnih objekata privremenog karaktera;
– utvrđivanje uslova i izdavanje odobrenja za izgradnju pristupnih rampi, liftova i sličnih objekata za pristup i kretanje lica smanjene pokretljivosti i lica sa invaliditetom;
– dostavljanje planske dokumentacije u elektronskoj formi organu lokalne uprave nadležnom za poslove imovine radi popisa i evidencije drugih lokalnih dobara od opšteg interesa kojima raspolaže opština (građevinskog zemljišta u okviru generalnog urbanističkog plana, odnosno prostorno urbanističkog plana, detaljnog urbanističkog plana, urbanističkog projekta i lokalne studije lokacije, površina za rekreaciju i drugih lokalnih dobara od opšteg interesa čiji popis i evidencija zakonom i ovom odlukom nije stavljena u nadležnost drugim organima lokalne uprave i javnim službama);
– dostavljanje planske dokumentacije u elektronskoj formi organu lokalne uprave nadležnom za poslove razvoja preduzetništva radi popisa i evidencije drugih lokalnih dobara od opšteg interesa kojima raspolaže opština (poljoprivrednog, vodnog, šumskog zemljišta i šuma koje nisu obuhvaćene posebnom šumskom osnovom, a u okviru generalnog urbanističkog plana, odnosno prostorno urbanističkog plana, detaljnog urbanističkog plana, urbanističkog projekta i lokalne studije lokacije);
– izdavanje izvoda iz lokalnih planskih dokumenata;
– proslijeđivanje organu lokalne uprave nadležnom za poslove imovine evidencije u elektronskoj formi o ulicama, trgovima, mostovima i drugim objektima opštine u skladu sa svojim osnivačkim aktima i evidencije kota i trasa za elektronske, telekomunikacione i radio-difuzne sisteme od lokalnog značaja;
– izdavanje odobrenja za privremeno zauzimanje javnih površina i odobrenja za raskopavanje javne površine;
– izdavanje odobrenja za privremeno i povremeno parkiralište, privremenu garažu i rezervaciju parking mjesta na opštem parkiralištu;
– praćenje izgradnje, održavanja, korišćenja i zaštite opštinskih puteva i komunalnih objekata;
– sprovođenje upravnih postupaka i odlučivanje o pravima i obavezama u oblasti puteva, u skladu sa zakonom;
– vršenje poslova u oblastima prigradskog linijskog prevoza putnika, prevoza za sopstvene potrebe i auto taksi prevoza i odlučivanje o pravima i obavezama u ovim oblastima, u skladu sa zakonom.
– pripremu izvještaja o postupanju u upravnim stvarima iz svoje nadležnosti;
– postupanje po zahtjevima za slobodan pristup informacijama;
– izradu i sprovođenje planova, programa i drugih dokumenata iz oblasti energetske efikasnosti;
– vođenje jedinstvenog informacionog sistema potrošnje energije i energenata u objektima kojima raspolaže Opština;
– izradu i sprovođenje programa poboljšanja energetske efikasnosti i plana poboljšanja energetske efikasnosti za potrebe opštine;
– vršenje drugih poslova u skladu sa zakonom, odlukama skupštine i predsjednika Opštine.
2. Biro za zajedničke poslove obavlja sledeće:
– kancelarijsko poslovanje (poslovi pisarnice i arhive, poslovi prijema i dostave pošte, drugi poslovi iz oblasti kancelarijskog poslovanja);
– pomoćno – tehničke poslove u vezi sa upotrebom i zaštitom zastave i grba Opštine;
– postupak zaključenja braka, vođenje matičnog registra vjenčanih;
– ovjeru prepisa, potpisa i rukopisa;
– izdavanje radnih i volonterskih knjižica;
– poslove arhiviranja dokumentacije;
– poslove tekućeg i investicionog održavanja objekata u kojima su smješteni organi lokalne uprave;
– poslove obezbjeđenja i zaštite objekata u kojima su smješteni organi Opštine i drugih objekata, u skladu sa propisima;
– portirske poslove;
– poslove kopiranja i povezivanja štampanih materijala;
– poslove koji se odnose na korišćenje, održavanje i evidenciju službenih vozila;
– poslove koji se odnose na korišćenje, održavanje i evidenciji građevinskih mašina;
– održavanja higijene službenih prostorija;
– vršenje drugih poslova u skladu sa zakonom, odlukama skupštine i predsjednika Opštine.
3. Samostalni referati obavljaju sledeće poslove:
– praćenje i unapređivanje sistema lokalne samouprave;
– izradu propisa koji se odnose na sistem lokalne samouprave, organizaciju lokalne uprave i drugih propisa;
– pripremu izvještaja o rješavanju upravnih stvari iz svoje nadležnosti;
– pripremu izvještaja, informativnih i drugih stručnih materijala za skupštinu, predsjednika opštine i organe uprave iz svog djelokruga;
– pripremu godišnjeg izvještaja o radu Sekratarijata;
– obavljanje stručnih i administrativno tehničkih poslova za potrebe skupštine;
– obavljanje stručnih i administrativno tehničkih poslova za potrebe skupštine;
– organiziciono-tehničke poslove u vezi sa sprovođenjem izbora;
– izradu i sprovođenje propisa koji se odnose na upotrebu pečata;
– poslove u vezi sa eksproprijacijom;
– poslove vezane za razvoj preduzetništva;
– utvrđivanje ispunjenosti uslova za tehničku opremljenost poslovnih prostora i izdavanje odobrenja za obavljanje, odnosno rješenja o prestanku obavljanja djelatnosti;
– dostavu podataka o privrednim subjektima nadležnom organu radi upisa u Centralni turistički registar;
– upravljanje ljudskim resursima i vođenje propisane kadrovske evidencije;
– rješavanje o pitanjima iz boračke i invalidske zaštite i zaštite invalida rata i vođenje evidencije o broju korisnika i vrsti tih prava;
– ostvarivanje prava iz oblasti socijalne i dječje zaštite; zaštitu starih, osoba sa invaliditetom i marginalizovanih kategorija stanovništva;
– staranje o organizovanju organa u stambenim zgradama i vođenje njihovog registra;
– postupak iseljenja iz zajedničkih ili posebnih djelova stambene zgrade;
– nadzor nad izvođenjem hitnih radova koje obezbjeđuje opština;
– evidenciju o nazivima naselja, ulica, trgova i brojevima zgrada;
– borba protiv korupcije;
– preduzimanje mjera na poboljšanju i povećanju efikasnosti informacionog sistema u cjelini i po djelovima;
– izradu i realizaciju planova obuka i usavršavanja za korišćenje informacione tehnologije i sistema;
– izradu planova za opremanje, nabavku opreme i preduzimanje mjere za održavanje računarskih sredstava;
– staranje o funkcionisanju računarskih mreža i razmjeni podataka u njima;
– planiranje i učešće u projektovanju, implementaciji i realizaciji informacionog sistema u Opštini; izradu plana, predlaganje i organizaciju uvođenja novih programskih sistema i staranje o usavršavanju postojećih, u skladu sa zahtjevima neprekidnog funkcionisanja informacionog sistema;
– organizaciju i sprovođenje mjera radi zaštite podataka;
– obavljanje poslova kojima se obezbjeđuje javnost i tranparentnost rada organa Opštine i učešće lokalnog stanovništva u vršenju javnih poslova ,
– vođenje i ažuriranje web sajt-a Opštine;
– objavljivanje akata koje donosi Skupština i predsjednik opštine, plana i programa ucešća lokalnog stanovništva u donošenju odluka i drugih akata, o organizovanju tribina, okruglih stolova, objavljivanja izvještaja o rezultatima javne rasprave, sjednicama skupštine i donijetim aktima, aktivnostima koje preduzimaju organi opštine i dr.;
– ostvarivanje rodne ravnopravnosti
– zaštitu ljudskih i manjinskih prava i LGBT populacije;
– stručne, administrativno-tehničke, organizacione i protokolarne poslove za potrebe predsjednika opštine i radnih tijela koje formira predsjednik opštine;
– pripremu propisa i drugih akata koje donosi predsjednik opštine;
– praćenje realizacije odluka predsjednika opštine i njegovih radnih tijela;
– izradu stučno-informativnog materijala iz nadležnosti predsjednika opštine;
– obezbjeđivanje saradnje sa medijima, nevladinim organizacijama i građanima;
– postupanje po predstavkama i pritužbama građana i pripreme za odgovore po istima;
– postupanje po predstavkama koje državni organi upućuju Predsjedniku Opštine radi utvrđivanja činjenica, odnosno rješavanja pitanja koja su predmet tih predstavki i pritužbi;
– – iniciranje i podršku mjerama u oblasti obrazovanja;
– stvaranje uslova za razvoj i unapređenje sporta djece, omladine i građana;
– dodjeljivanje nagrada i priznanja u oblasti sporta;
– izrada programa finansiranja aktivnosti u sportu i sportskih manifestacija;
– stvaranje uslova za razvoj i unapređenje sporta djece, omladine i građana;
– dodjeljivanje nagrada i priznanja u oblasti sporta; izrada programa finansiranja aktivnosti u sportu i sportskih manifestacija;
– izradu lokalnog plana akcije za djecu, mlade, praćenje realizacije utvrđenih mjera i pripremu izvještaja;
– vođenje evidencije nevladinih organizacija za teritoriju opštine;
– izradu propisa o učešću lokalnog stanovništva u vršenju javnih poslova, saradnji sa nevladinim organizacijama, učešću predstavnika građana i NVO-a u radu skupštine;
– praćenje ostvarivanja odnosa saradnje organa lokalne uprave i službi sa građanima;
– uređivanje i obezbjeđivanje uslova za razvoj kulture i zaštitu kulturnih dobara kroz pripremu propisa, programa i drugih akata vezanih za razvoj kulture u Opštini u pozorišnoj, bibliotečkoj, muzejskoj, kinematografskoj, arheološkoj i drugim oblastima razvoja kulture, umjetničkog stvaralaštva i kulturno-umjetničkog amaterizama;
– vođenje registra, zaštitu i održavanje spomenika kulture i spomen obilježja;
– izradu programa podizanja spomen-obilježja;
– organizovanje kulturnih manifestacija i druge poslove u oblasti kulture;
– izradu propisa o mjesnim zajednicama i poslove vezane za osnivanje i rad mjesnih zajednica;
– administrativno-tehničke poslove za rad mjesnih zajednica;
– poslove iz oblasti prevencije narkomanije;
– pripremu izvještaja o postupanju u upravnim stvarima iz svoje nadležnosti;
– vršenje drugih poslova u skladu sa zakonom, odlukama skupštine i predsjednika Opštine.